čtvrtek 20. listopadu 2014

Hruškový koláč


Ovocné koláče mám moc ráda. Zpracuju všechno, co se mi dostane pod ruku. Nicméně hrušky jsem doposud jaksi opomíjela.

Jestli je to tím, že je děti nejedí ani čerstvé nebo moje zasutá vzpomínka na pro mě nepoživatelný hruškový kompot... Čert ví.

Na netu na mě poslední dobou vykouklo několik receptů s lákavými fotkami, takže dnes jsem měla hruškovou premiéru.
Volba padla na francouzský recept.


A koláč je naprosto perfektní! Slaboučké těsto, vrstva krému a kusy ovoce měkkého tak akorát.Tady je recept:

Hruškový koláč z Touraine

200 g listového těsta
2 velké hrušky
drcené vlašské ořechy na posyp - velká hrst

krém:
100 ml teplého mléka
2 žloutky
100 g smetany na šlehání
40 g hladké mouky
120 g moučkového cukru

Hrušky oloupejte a rozkrájejte na osminky. Před zhnědnutím je uchovejte ve vodě s citronem.
Těsto rozválejte a vložte do formy tak, aby tvořilo i okraje. Přebytečné těsto odkrojte.
Krém se vaří podobně jako pudink. Do hrnce vložte mouku a žloutky, promíchejte a přilijte teplé mléko. Dál přisypte cukr a přilijte smetanu. Na mírném plameni za stálého míchání nechte projít varem a odstavte. Krém má konzistenci asi jako hustá krupicová kaše.
Do formy na těsto rozetřete krém, poklaďte hruškami a zasypte ořechy.
Pečte asi 30 minut zhruba při 180 stupních.

(Pekla jsem v kulaté formě o průměru 25 cm.)


Dobrou chuť!


2 komentáře :

  1. Jani, koláč vypadá báječně!!! Určitě vyzkouším , vše potřebné mám, tak nebude problém.
    Měj se krásně a přeji prima víkend. Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím a doufám, že se povedl a chutnal. Jana

    OdpovědětVymazat