středa 25. března 2015

Na terase

Terasa u domu je situovaná na jihozápad.
V tomto období prvních slunečných dnů je na ní velmi příjemně. V létě se pak i pod slunečníkem mění ve slušnou výheň...

Nicméně už jsme instalovali "malé sezení" na kafe a cigárko a já začínám plnit květináče.
Minulý týden jsem na trhu narazila na čistě bílé macešky. Vím, že nebudou mít dlouhého trvání, ale ještě se rozrostou a chvíli budou dělat parádu.

V okrajovém betonovém korytu mám řadu levandulí - jejich čas teprve přijde. Na rohu už vykoukly denivky a k živou se probrala tařice.


Pod terasou se živelně rozrůstá pryšec myrtovitý (Euphorbia myrsinites) a co nevidět bude kvést.
Loni jsem po odkvětu stříhala nevzhledné šlahouny a mléko, které všechny pryšce roní, mi poměrně dost poleptalo ruce. Tak pozor! Už jen v rukavicích!!


Mečovité listy denivky (Hemerocallis) mají úžasně svěží barvu.

Detail poupěte tařice skalní (Aurinia saxatilis).
V době květu je polštářek této nenáročné sluncemilné trvalky k nepřehlédnutí.


A nakonec jeden pejsek v novém pelíšku od dědy a babičky.


3 komentáře :

  1. Jani, probouzí se Ti to na zahradě nádherně. O maceškách přemýšlím každý rok, ale nějak na ně nikdy nedojde. Budu to muset napravit, v květináči vypadají skvěle.
    A fotečka pro radost nakonec.....děkuji !!! Vaše psí mimi je kouzelné, takové miloučké k poňuchňání.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Macešky stojí za to zkusit - výběr barev je skutečně široký. Sympatické je, že bez úhony snesou i ranní mrazíky.
    No a mimi začíná být velmi svéhlavá osobnost. Je to ale miláček.
    Přeju pěkný víkend! Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, kvete a roste ti to nádherně !!!! Moc se mi líbí tvoje radost z každého nového květu a lístku, mám to taky tak, chodím po zahradě, kochám se jak to jaro krásně začíná .... pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat