středa 15. dubna 2015

Jaro v plném proudu

S příchodem jarního počasí na mě padla nějaká lenora.
Asi jarní.
Ne že bych se nečinila na zahradě, ale k počítači mě to nějak netáhlo...
Dnes tedy především obrazem.


 Skromný barvínek září na mnoha místech - ve stínu i na slunci.

 Detail rozkvétajícího planého špendlíku.
Je to nálet a kvete každé jaro jako první.
Vlevo celkový pohled na kvetoucí strom z terasy.
V popředí rašící japonská vrbička 'Hakuro Nishiki'.
 Modřence v plné kráse.
V tuto dobu jsou asi nejmodřejší rostlinou na zahradě.

 V trávníku kvetou polštáře fialek - úplně světlých i tmavě fialových.

 Zatoulaná cibulka narcisu v trávníku...
Vpravo pupkovec jarní (Omphalodes verna).
 Neodolala jsem a osadila truhlíky.
Asi je budu ještě několikrát na noc stěhovat...
 Na terase už je tařice těsně před rozkvetením.
Vpravo jsou patrné šlahouny vistárie.
A jaké bylo moje překvapení, když jsem objevila první poupata!
Vistárii mám u zdi třetím rokem a letos poprvé vykvete.
 Na kraji vřesoviště pod smrkem vyrazil česnek medvědí (Allium ursinum).
Loni jsem si na trhu koupila rostlinku s poupaty, zasadila a pozorovala, jak postupně vadne a tiše se vytrácí. 
Řekla jsem si, že stanoviště nebylo ideální a česnek oželela.
Letos mě mile překvapilo, že vyrazil v plné síle.
A dokonce má plno poupat!

Užívejte si pěkné počasí.
Jana

Žádné komentáře :

Okomentovat