středa 26. srpna 2015

Zahrada jedlá

Už od brzkého jara se dá na zahradě najít něco k snědku.
Ač ta naše plní především funkci okrasnou a relaxační, mám i malý koutek s vyvýšenými záhony a mezi keři jsou i ty "jedlé".

U vchodu z ulice nás tak vítají právě dozrávající ostružiny, které převisají přes zeď.

Na ostružinách si pochutnávají i všudypřítomné vosy. A zapózoval mi náš strakatý krasavec!
 Maliny plodí letos už podruhé a některé dosahují obdivuhodné velikosti...
Švestek je zase až moc...
 Letos poprvé plodí rakytník. Je to rychlík.
U nás roste druhou sezónu a odhaduji, že jsem sázela roční keříky.
 Zkusila jsem i méně obvyklé druhy rajčat - oválné 'San Marzano'. 
Plodů je opravdu hodně, dozrávají postupně a jsou méně šťavnaté - masitější. 
Druhou novinkou je rajče typu "býčí srdce" - 'Cuor Di Bue'.
Jsem zvědavá, jestli na záhonu dozraje. Poměrně dlouho trvalo než začalo kvést, ale květy byly zvláštní, jakoby plnokvěté. 
Plodů je celkem dost a pořád rostou a rostou...
Už jsem se málem rozloučila s rebarborou. Déšť ji ale vytáhl ze země a už zase pěkně přirůstá.

To je pro dnešek něco málo z užitkové části naší zahrady.
Vypadá to zase na pár pěkných slunných dnů, tak si je užijte!


2 komentáře :

  1. Ahoj Jani, báječných dobrot máš na zahradě spoustu . Rakytník máš jen jeden? Já slyšela, že musí být samčí i samičí.
    Rajčat mám letos taky dva druhy. Ty první jsou klasické a ty druhé jsou takové masité a dokonce některé váží i přes dvacet deka.
    Rebarboru už mám taky, objednala jsem si ji v tom zahradnictví. Nejdřív jsem myslela, že to nedá, vypadala dost sklesle, ale teď se rozjela.
    Pejsánek je miloučký, takový ňuchňací.
    Jani, měj se krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, rakytníky mám dva - holku i kluka. Jinak by plody nebyly...:-)
    Na rajčata v záhonu je to letošní léto ideální, pěkně přibývají a zatím se neobjevil ani náznak plísně. Z pejska máme radost, jen je to lump cestovací a už zadáváme do výroby vrata a branku.
    Přeju krásný zbytek prázdnin! J.

    OdpovědětVymazat