sobota 12. září 2015

Barvy!

Letos jsem na zahradním domku vyzkoušela osázet truhlík v červené barvě.
Už několik let volím odstíny růžové a fialové, takže to chtělo nějakou změnu.

A jsem moc spokojená.
Jak s výběrem barvy - nakonec to je temně růžová a bílá u muškátů a malinově červená u ostruhatky - tak především rostlin samotných.

Takže pro příští sezónu rozhodně znovu zvolím kombinaci klasickýck vzpřímených muškátů, ostruhatky a ipomey.
Zkusím kombinaci v čistě bílé plus limetková ipomea i kombinaci v červeno-červené.
Ostruhatka (Diascia) nepřetržitě bohatě kvete, nabízí se v mnoha odstínech růžové, oranžová, červená a bílá.
(Tedy tolik jsem viděla na vlastní oči...)
Velmi dobře snáší i déšť.
Vzpřímený muškát (Pelargonium zonale) v temně růžové, bílý anglický muškát (Pelargonium grandiflorum) a tmavě červená ipomea batátová (Ipomea batatas).

Jedinou podmínkou pro tento výběr je slunné stanoviště, bohatá zálivka a občasné přihnojení.


3 komentáře :

  1. Jani, P A R Á D A ! Červenou mám moc ráda, vlastně nejradši ze všech barev, takže mě Tvůj truhlík doslova chytl za srdce :-)) Na vzpřímené "babiččiny" muškáty také nedám dopustit. Mám je také v bílé barvě a pár kousků od mamky ještě v tmavě růžové a tmavě červené barvě. Ipomeu jsem letos také vyzkoušela. Mám ale pocit, že plné sluníčko jí nedělá úplně dobře, i když jsem ji poctivě každý druhý den zalévala do samozavlažovacích květináčů... Možná to chtělo ještě častěji... a nebo přehodnotit stanoviště...

    S ostruhatkou ale zkušenosti nemám - k muškátům a ipomei jsem doplňovala minipetunie alias "million bells", se kterými jsem docela spokojená, ale rovněž jsou poměrně citlivé na přísušek a je třeba je hodně a pravidelně zalévat. Ostruhatka se mi ale moc líbí, díky za zkušenost, otestuji ji příští rok :-)

    Zajímalo by mě, zda a pokud ano, tak jakou zkušenost máš s dvouzubcem. Na jaře jsem s ním byla spokojená, ale v létě přes zálivku už květináč příliš nezdobil. Hýzdila ho spousta drobných starých květů a na nové moc nasazovat nechtěl. Zkoušela jsem jej přistřihnout, ale ani to moc nepomohlo.

    Hezký den

    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko děkuji!

    S dvouzubcem mám tu samou zkušenost - na začátku sezóny paráda a pak už jen skomíral... Letos jsem tedy vyzkoušela vitálku (Sanvitalia) a je naprosto perfektní. Silná, nepřetržitě kvetoucí, nejsou viditelné žádné odkvetlé kvítky a pořád se rozrůstá. Netvoří tedy úplně převisy jako bidens, ale je to takový mohutný polštář převalující se přes okraj květináče. No radši dodám foto...:-)

    S ipomeou příští rok ještě zaexperimentuju - zkusím jí na několika stanovištích a pak uvidím. U nás v Táboře se používá i v městské letničkové výsadbě na plném slunci a je naprosto úžasná. To by bylo, abych nepřišla jak na to...

    Přeju krásný zbytek víkendu. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky za tip na sanvitálku. Znám ji, ale sama jsem ještě nezkoušela. Tak třeba příští rok :-)

      Vymazat