neděle 27. září 2015

Nový kabát

Dokončila jsem "revitalizaci" záhonu pod schody.
Na tomto místě o rozměrech 3x1,2 metru byla poměrně pestrá všehochuť.
Ne všechny rostliny díky specifickým podmínkám - sever, sucho stín - prosperovaly.
Takže prvním krokem bylo vyčištění místa.

Z původní výsadby jsem zachovala na jižním konci čemeřice (Helleborus argutifolius), na severním konci pod schody pak keřík bobkovišně (Prunus laurocerasus).
Jako půdní pokryv zůstal břečťan.
Ze záhonu zmizely tři kultivary bohyšky, bílá srdcovka, kokořík, dva kultivary čemeřice, barvínek, čechravy a vytrhala jsem prorůstající psí víno.
Na jaře určitě na několika místech vyrazí prvosenky - ale nechtěla jsem se připravit o první barevné kvítky.
Výsadbu jsem provedla oproti předešlému chaosu celkem formálně.
Nejblíže chodníčku jsou čtyři trsy ostřice (Carex morowii "Ice Dance"), za nimi čtyři zimolezy (Lonicera pileata) s dvěma tújkami, které chci zapěstovat na kmínku (Thuja occidentalis "Spiralis").
Úplně vzadu u zdi domu jsou dvě nové rostliny břečťanu pro rychlejší zapojení a ozelenění povrchu půdy.
Část nakoupených rostlin, které jsem použila. 

Tújky vypadají poněkud zdrchaně - je to druhá jakost.
Původní představa byla o stromkových brslenech, jenže budou zase až na jaře a já chtěla něco stálezeleného hned...

S velmi ochotnou paní z lesnické školky jsme tedy vymyslely, že si na kmínku zapěstuju již zmíněné túje, které trochu pošramotilo letošní léto
Obrázky jsem pořizovala v den dokončení výsadby - odpoledne a další při ranním slunci.


2 komentáře :

  1. Jani, držím palce, ať se rostlinkám daří a dělají jen radost. U zimolezu kloboukatého si myslím, že by Ti úplně stačily i dvě rostlinky a břečťan už sadit možná taky nebylo třeba (ale obrázky někdy klamou). Tento zimolez mám taky a pěkně se rozrůstá do stran a podle toho, jak rychle tvoří další a další oddenky soudím, že jej bude třeba trochu hlídat :-) Jsem velmi zvědavá na Tvé tújky, které si budeš zapěstovávat do kmínku. Je to skvělý nápad. Já túje normálně moc nemusím, ale v této podobě... no proč ne? :-) Krásné dny A.

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko, díky za radu s tím zimolezem - zatím je to první pokus. Vzhledem k tomu, že mi na tomhle místě nechtělo nic moc růst, znásobila jsem počty :-)
    A tújky jsou znouzectnost. A jdu opravit ten pravopis...
    Zdravím! Jana

    OdpovědětVymazat