čtvrtek 31. března 2016

Kalina bodnanská

 Právě rozkvetla.
Viburnum x bodnatense.

5 komentářů :

  1. Jani, já bych řekla, že vzhledem k době kvetení, jde spíše o kalinu Carlesiovu (Viburnum carlesii), kterou mám rovněž na zahradě a právě kvete. Kalina bodnantská nakvétá mnohem dřív, už od prosince a kvete do března (tu má na zahradě pro změnu má maminka). Jsou si velmi podobné, květy obou také poměrně intenzivně voní, ale kalina Carlesiova bývá menší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, nasadila jsi mi do hlavy pořádného brouka.
      Tak jsem provedla srovnání obou druhů na nejrůznějších fotkách na webu, dokonce jsem našla původní visačku z keříku a musím konstatovat, že je to opravdu kalina bodnanská. Nejmarkantnější rozdíl je ve tvaru listů. Jen u nás na zahradě prostě kvete až v březnu a je to prcek...:-) J.

      Vymazat
    2. Jani, listy teď nevidím, tak těžko soudit. Mé osobní zkušenosti se zahradnictvími mi velí důvěřovat, ale prověřovat. Před lety mi takto prodali (a také s visačkou se jménem) na jaře (ještě před olistěním) javor mléč "Globosum", ale jaké překvapení bylo, když se milý javor olistil a místo čistě zelených listů byly listy panašované a já pochopila, že mám doma jiný kultivar (javor mléč "Drumondii"), nicméně také velmi pěkný, možná ještě víc (jen bude o něco vyšší a nebude mít pravidelnou kulovitou korunu) .-) Ale ať je pravda jakákoliv, myslím, že nejdůležitější je, aby se keříku u vás líbilo a dělal parádu :-)

      Vymazat
    3. Aničko, o záměnách v zahradnictví jsem ale vůbec nechtěla slyšet!
      Kde jinde by se měl člověk spolehnout, že kupuje to, co vidí a čte? Zvlášť když jdu pro něco, co znám jen z povedených fotek na Pinterestu...
      Mezi javory je jen "nepatrný" rozdíl, ale i 'Drummondii' je krásný. V sousedství ho mají před vraty a je to tedy strom jako hrom.
      Kalině už dáme pokoj, ať si roste. Ale ať trochu přidá! :-) J.

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat