neděle 14. září 2014

Myslím na jaro

V září je třeba nezapomenout na cibulky prvních jarních květů.

U nás (jako asi téměř všude) už skoro dva dny prší, takže všude v trávníku i záhonech stojí voda. Budu doufat, že se co nejdřív vsákne...

S cibulovinami v jílovité půdě je prostě potíž. Ne všem (téměř žádným) se v ní nelíbí. Zimní vlhkost způsobuje uhnívání cibulek.

Mám pár vyzkoušených druhů, které zdejší podmínky snesou. Jsou to především ty s velkými cibulemi - hyacinty, tulipány, některé narcisky a kupodivu i krokusy a modřence. Daří se i liliím. Ze záhonu se mi potichu vytratily řebčíky kostkované, ladoňky, bledule i botanické tulipány. Co mě hodně mrzí, je okrasný česnek - ten bych moc ráda, ale zatím ztroskotaly už tři pokusy při hledání vyhovujícího místa. Popravdě, moc možností nemám, vyžaduje slunné, sušší a propustné stanoviště.

I letos tedy zasadím  pouze osvědčené druhy. Zatím mám pár kousků. Jak se znám, že nezůstane jen u nich...

Moje letošní novinky. (Dárek od švagrova obchodního partnera. Díky!)
Jsem obvzlášť zvědavá na temně modrý tulipán. Takže už myslím na jaro!

Žádné komentáře :

Okomentovat