pondělí 15. září 2014

Transformace II.

Dnes už opět vysvitlo slunce ale víkendové počasí vyloženě nahrávalo domácím činnostem.
U nás byl víkend provoněný švestkami.

Veleúrodu už jsem zčásti zmrazila, upekla koláče i crumble, navařila švestkový kečup (na způsob čatní) a poprvé v životě jsem se odhodlala zkusit i domácí povidla.

Ve svém oblíbeném Apetitu (mám všechna čísla!) jsem našla recept na povidla bez míchání a výsledek mě nadchl. Vše dopadlo jak mělo a nás tím pádem čekají buchty, vdolečky, koláče a pár skleniček mám jako jedlé dárky...

Recept pro vás asi nebude nic objevného, nicméně může na tom být někdo jako já, takže tady je:


Povidla bez míchání

6 kg vypeckovaných švestek
1 kg cukru krupice
250 ml octa
1 lžička skořice (vrchovatá)
100-150 ml rumu

Vypeckované švestky zasypeme cukrem, zalijeme octem a od této chvíle nemícháme! Přiklopené necháme 24 hodin v chladu stát a druhý den 1 hodinu vaříme bez poklice co nejprudčeji, pak přiklopíme a 5 hodin vaříme na nejmenší plameni. Stále nemícháme!
Po šesti hodinách varu přisypeme skořici, přilijeme rum a povidla rozmixujeme tyčovým mixérem. Plníme do vysterilizovaných, absolutně suchých sklenic. Na povrch povidel můžeme nalít lžíci rumu, zavíčkujeme a dnem vzhůru necháme vychladnout.
Toť vše.

(Recept je uveden v Apetitu 10/2009 nebo na http://www.apetitonline.cz/)

 Takhle vypadají bublající tři kila švestek, vařila jsem nadvakrát...




Malá ukázka výsledku


P.S. Tento týden mám v plánu ještě švestkové knedlíky... :-)


Žádné komentáře :

Okomentovat